Slecht geslapen vandaag?

Een goede nachtrust is voor velen een onbekend begrip geworden. De maatschappelijke druk die nu ligt op elk individu is van ongekend niveau.
 
Ook andere factoren spelen een belangrijke rol in het verstoren van de slaapcyclus. Denk aan ''blauw licht'' bijvoorbeeld. Dit is het licht dat geproduceerd wordt door digitale apparaten. Ieder van ons heeft een biologische klok, een soort inwendig horloge dat ons slaap- en waakritme bepaalt. Zo is de ene een ochtendmens, die in de vroege uurtjes barst van de energie, en is de ander het productiefst in de late avonduren. Licht beïnvloedt onze biologische klok: daglicht zet ons lichaam aan om de productie van het ‘slaaphormoon’ melatonine te verminderen, waardoor we wakker worden en aan de dag kunnen beginnen. Omgekeerd zorgt duisternis ervoor dat we meer melatonine aanmaken en dus slaperig worden. De cellen die lichtinformatie doorgeven aan onze hersenen, zijn gevoelig voor blauw licht en geven onze biologische klok het signaal door dat het dag is. Als je dus in de nacht nog even snel je telefoon checkt geraakt je lichaam automatisch in 'dagmodus' en wordt de aanmaak van melatonine verminderd.
 
Daarnaast consumeert men veel vloeistoffen waarin cafeïne en taurine zijn verwerkt. Drink 5 uur voordat u gaat slapen geen cafeïnehoudende producten. 
 
Voordat je dus overgaat op het gebruiken van medicatie/cannabis is het van belang om ook kritisch te kijken naar je eigen patroon. Geef jij je lichaam wel kans om natuurlijk in slaap te geraken?
 
Bij sommigen is het gewoon een probleem, ongeacht wat zij doen. Soms kan men niet slapen door hevige pijnen. In dit soort gevallen kan een wietolie die rijk is aan THC en CBN zeker de oplossing zijn! Wij maken enkel gebruik van Indica planten, omdat die medicinaal een beter spectrum hebben. Een Indica soortje heeft een relaxed en ontspannend effect.